Obejktiv

2011-05-09 08:50:00 / 0 kommentarer ..


Bildkälla

 

EF-S 17-85 mm f/4-5,6 IS USM är ett kompakt universalobjektiv med utmärkt bildkvalitet för EOS-kameror med objektivfattningen EF-S. Det stora zoomomfånget och den snabba autofokusen gör det lätt att variera bildutsnitt och perspektiv i bilderna.

Egenskaper

·         Extra stort zoomomfång för kameror med objektivfattningen EF-S

·         Suverän bildkvalitet

·         Lätt och kompakt

·         Bildstabilisator – upp till 3 steg längre slutartid kan användas

·         Snabb och nästan ljudlös autofokus med ultraljudsmotor

·         Super Spectra antireflexbehandling

·         Rund bländaröppning

·         Speciellt motljusskydd som extra tillbehör

Canons text från hemsidan.

 

Mitt kitobjektiv som följde med när jag fick kameran. Använder den mycket när jag fotar hemma, natur och dylik. Även porträtt på hästarna i början.

Stor användning även med det höga lägsta bländratal.

Personlig text.

 

Bildkälla

 

Det kompakta och prisvärda EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS ger verkligt flexibla möjligheter för telefotografering. Teleobjektivet har en bildstabilisator i 4 steg som automatiskt identifierar panorering och dämpar oskärpa vid fotografering i svagt ljus.

Egenskaper

·         Prisvärd telezoom

·         Motsvarar brännvidd 88-400 mm

·         Bildstabilisator i 4 steg som automatiskt identifierar panorering

·         Lins med UD-glas

·         Antireflexbehandling

·         Cirkelformad bländare

Canons text från hemsidan.

 

Detta objektiv delar jag med min pappa. Använder den mesta dels när jag fotar hästar, tävlingar, vilda djur, båtar och dylik.

Stor användig som inprincip allt följer med i kameraväskan.

Personlig text.

 

Bildkälla

 

Det här standardobjektivet väger bara 130 g och är det lättaste av alla EF objektiv. Det har Gauss-konstruktion och ger hög skärpa av motiv på alla avstånd.

Egenskaper

·         Diagonal bildvinkel: 46°

·         Uppbyggnad: 6 linser i 5 grupper

·         Antal bländarlameller: 5

·         Min. bländaröppning: f/22

·         Närgräns: 0,45 m

·         Max. förstoring (x): 0,15

·         Autofokusmotor: mikromotor

·         Filtergänga: 52 mm

Canons text från hemsidan.

Detta objektiv har jag inte hunnit testa så mycket än då det var tanken att den skulle bli porträttobjektivet.

Så har inte så mycket att säga om den än.

Personlig text.

 

 

 


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback